Grafik Far Cry 6 menjadi tidak jelas kerana pengguna mengabaikan pemampatan

Dihantar pada 2021-07-16
Berita
Grafik Far Cry 6 menjadi tidak jelas kerana pengguna mengabaikan pemampatan

2021-07-16



Setelah kebocoran sebelum waktunya, Ubisoft akhirnya melancarkan beberapa permainan Far Cry 6 . Ia mempunyai peluncur cakera muzik, anjing yang lebih ringan di kerusi roda, letupan, dan elemen Far Cry-esque lain dalam suasana fiksyennya. Dan sementara beberapa pengguna kelihatan senang dengan pengungkapan itu, yang lain tidak dan mengejek permainan kerana "grafik buruknya". Namun, itu mungkin bukan salah Ubisoft.

Situasi "grafik buruk" Far Cry 6

Banyak dalam sembang langsung itu mencerca visual Far Cry 6, menyamakannya dengan judul Telltale, mengatakan "downgrade 2021", atau menyamakannya dengan permainan dari 2014. Tangkapan skrin di atas hanya dari satu contoh kecil dalam sembang, yang disusun antara pengguna yang meluncur di Breaking Rujukan yang tidak baik dan reaksi negatif terhadap protagonis wanita (walaupun membiarkan pemain memilih jantina mereka). Beberapa penonton lain dalam rangkaian Reddit reaksioner melakukan hal yang sama. Tuduhan “downgrade” sangat dipersoalkan kerana ini adalah kali pertama permainan ditunjukkan.

Namun, ini mungkin bukan kesalahan Ubisoft kerana ini nampaknya lebih menjadi mangsa cara penyampaiannya . Sebagai permulaan, aliran maksimum pada 1080p, yang tidak menunjukkan apa yang mungkin boleh dijalankan pada perkakasan semasa. Immortals Fenyx Rising, Assassin’s Creed Valhalla, Watch Dogs Legion, dan Rainbow 6 Siege semuanya berpotensi untuk berjalan pada 4K pada konsol dan PC yang lebih baru sehingga Far Cry 6 juga mungkin juga. Ubisoft bahkan memuat naik versi aliran 4K selepas pelancaran langsung.

Dan seperti permainan Ubisoft yang lain, Far Cry 6 juga akan keluar di PS4 dan Xbox One. Ini bermaksud bahawa ia tidak dapat maju sepenuhnya ke generasi sekarang kerana ia juga mempunyai sistem yang lebih lama untuk dikhawatirkan.

Tetapi pemampatannya adalahkemungkinan pelakunya terbesar. YouTube memampatkan video ketika mereka diunggah atau disiarkan, seperti yang ditunjukkan oleh YouTuber Marques Brownlee. Ini bererti bahawa cara permainan kelihatan bermain secara tempatan akan kelihatan jauh lebih baik daripada mana-mana video di YouTube jika kedua-duanya dimainkan pada tetapan yang sama. Itu hanya sifat binatang dan mungkin tidak perlu ditunjukkan pada tahun 2021.

Pemain cepat mengkritik visual dan menuduh syarikat "menurunkan" permainan mereka. Terdapat beberapa contoh ini walaupun dari Ubisoft kerana pemain mungkin tidak melupakan pengumuman Watch Dogs E3 2012. Itu tidak sesuai dengan apa yang akhirnya keluar, tetapi tidak ada permainan yang kelihatan buruk. Contoh-contoh yang kurang ekstrem ini dicampur dengan contoh yang mengerikan seperti treler permainan Aliens: Colonial Marines, yang jauh berbeza dengan produk yang dihantar. Permainan harus beradaptasi semasa pengembangan sehingga perubahan kecil diharapkan, tetapi algoritma pemampatan YouTube tidak salah permainan.